Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

Μαντλέν

Η συνταγή είναι αυθεντική ~ νομίζω του Παρλιάρου ~ που να θυμάμαι με τόσες σημειώσεις που έχω μαζέψει!
Στο σχήμα τα χαλάσαμε λίγο, το αυθεντικό σχήμα για τις μαντλέν είναι αυτό της αχιβάδας, οι δικές μου φορμίτσες όμως έβγαλαν λουλουδάκια!... Από γεύση πάντως σχίζουν
!
Υλικά για 28-30 κομμάτια:

100 γρ βούτυρο
100 γρ ζάχαρη
120 γρ αλεύρι
2 αυγά
½ κουταλάκι μπέικιν
Ξύσμα μισού λεμονιού

Λιώνουμε το βούτυρο και το αφήνουμε να κρυώσει.
Χτυπάμε τα αυγά με τη ζάχαρη. Ανακατεύουμε αλεύρι και μπέικιν.
Προσθέτουμε στα αυγά το ξύσμα λεμονιού και μετά το αλεύρι και το βούτυρο και ανακατεύουμε. Αφήνουμε το μίγμα στο ψυγείο για 6 ώρες περίπου. Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε φορμίτσες μπισκότου ~ αν έχετε φόρμες σιλικόνης (σαν αυτές της φωτό) αυτή η διαδικασία είναι περιττή.  Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170ο.Ρίχνουμε στις φορμίτσες από ένα γεμάτο κουταλάκι από το μίγμα ~ δεν χρειάζεται να γεμίσουν σωστά, με το ψήσιμο το μίγμα θα απλώσει και θα πάρει την σωστή μορφή το μπισκοτάκι.
Ψήνουμε για 15-17 λεπτά. Κλεισμένες σε μεταλλικό κουτί, οι μαντλέν διατηρούνται φρέσκιες και μαλακές για αρκετές μέρες!

Αλλά όπως λέει και η φίλη μου Και λοιπόν; γιατί να λερώνουμε κουτιά;
Αφού ούτε ψίχουλο δεν μένει...!!!

20 σχόλια:

  1. Αν ειχαμε και λιγο παγωτο καιμακι απο πανω ή λιγη ζεστη σοκολατα θα ηταν απολαυση ε;!
    Πρεπει να τις δοκιμασω, ευκολες φαινονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. pethaino gia mantlen!!!! Kai se sxhma deinosaurou na htna tha tis etroga :))
    se filo poly

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα! Αν δεν έχουν φόρμες για μπισκοτάκια τι μπορούμε να κάνουμε; Έχεις να προτείνεις κάτι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Από τις πιό ωραίες γεύσεις για μπισκότα, cookies ή συνοδευτικά τέλος πάντων :-), ενός καφέ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτά τα γλυκάκια τα έχω ακουστά, αλλά δεν έκανα ποτέ!
    Τώρα που τα βλέπω σαν γαργαλιστικά μου φαίνονται.
    Άραγε σε φορμίτσες μικρές, μιας χρήσεως, πως θα γίνουν;
    Θα δούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κάπου την είχα ακούσει τη συνταγή και δεν την είχα κρατήσει.
    Να που την βρίσκω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι ωραίες που σου έγιναν..αφρατες πολύ.

    Θελω να παρω τα φορμακια που ειναι σε σχημα αχιβαδας.αλλα και τα δικά σου μια χαρα εγιναν.
    Καλή σου μερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ζηλεύω και τις μαντλέν και τη λουλουδάτη φορμούλα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. πεντανόστιμες φαίνονται.. είμαι σε δίαιτα και χορταίνω τα μάτια μου μέσα από τις σελίδες σου.. καλημέρααα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. it look so good. yammi! i can make it with rye flour? will work?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ξέρω πως είναι πεντανόστιμες αλλά δυστηχώς δεν τις έχω φτιάξει ποτέ :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δε θυμάμαι αν έχω φάει....πάντως φαίνονται υπέροχα!!! Και είναι και εύκολα με υλικά που βρίσκονται στο σπίτι, θα τα φτιάξω σίγουρα...άραγε μπορώ να βάλω σοκολάτα μέσα (σε μερικά); αλλιώς δεν τα τρώνε οι υπόλοιποι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ πουαντερί: αυτό με την σοκολάτα που λες μου κάνει κλικ!
    next time...


    @ Royal Coconut: δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο!


    @ Irene: αν δεν έχουμε φόρμες δεν στεναχωριόμαστε! μπορούμε να βάλουμε το μίγμα σε κορνέ ή ακόμα και να το πλάσουμε ελαφρά με τα χέρια μας σε μπαλίτσες!


    @ Penelope: είναι όντως γευστικότατες!
    καλό απόγευμα...


    @ ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ: Περιμένω να μου πεις...


    @ dhmhtra, φτιάξτα, είναι υπέροχα!


    @Marion, έγιναν πράγματι αφράτες και λεμονο-μυρωδάτες!

    @big mama: αν έρθεις το Σάββατο στην συνάντηση, μπορώ να σου φέρω μία!

    @ Ελπινίκη, μακάρι να μπορούσα να σε κεράσω...

    @ ρία, κράτα χαρακτήρα!

    @ Aliki, many time I use rye flour for cakes, cookies and biscuits and they are perfect! so, why not?

    @ Asteri: Να η ευκαιρία!

    @ Ανεράιδα, βάλε λίγη τρούφα για να μην βαρύνει η ζύμη, είμαι σίγουρη πως θα τα απολαύσετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το γλυκακι εξαιρετικό, αλλά κι αυτές τις φορμίτσες σου πολύ τις ζήλεψα!!!
    Φιλάκια, καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αυτή τη συνταγή την ζαχαρώνω πολύ καιρό, έχω δεί πολλές εκδοχές αλλά δεν έχω αξιωθεί να τη φτιάξω.
    Εγώ θα είμαι στη συνάντηση, θα μου φέρεις ένα κομματάκι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ενδιαφέρουσα συνταγή,αλλά από θερμίδες πως πάει;
    Καλημέρα γλυκιά Μπετούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Από τα ωραιότερα μπισκότα οι "μανταλένες" σου. Και τα βλέπω και πολύ επιτυχημένα στις φωτογραφίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μπορεί να μην έχουν σχήμα αχιβάδας, σίγουρα όμως είναι νόστιμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...