Κυριακή 25 Μαρτίου 2012

Μελαχρινό με κίτρο Νάξου


Γνωρίζετε το κίτρο Νάξου; 
Είναι ένα ιδιαίτερα αρωματικό, ήπιο και χωνευτικό ποτό
που αξίζει να το δοκιμάσετε! 
Στο Μελαχρινό, είδος καρυδόπιτας της Νάξου,
το κίτρο μπαίνει στο σιρόπι 
και αρωματίζει πολύ διακριτικά και ιδιαίτερα το γλυκάκι!
 Για το γλυκό:

6 αυγά
1 φλυτζάνι τσαγιού ζάχαρη
1 ¼ φλυτζάνι τσαγιού σιμιγδάλι ψιλό
¼ φλυτζάνι τσαγιού αλεύρι για όλες τις χρήσεις
4 κουταλάκια κακάο
2 κουταλάκια μπέικιν
2 κουταλάκια κανέλα
½ κουταλάκι γαρύφαλο
2 βανίλιες
Λίγο αλάτι
1 φλυτζάνι καρύδια χοντροκομμένα
¼ φλυτζανιού σπορέλαιο

Για το σιρόπι:

3 φλυτζάνια νερό
2 φλυτζάνια ζάχαρη
Χυμός από μισό λεμόνι
1 φλυτζανάκι κίτρο Νάξου

Βουτυρώνουμε ένα μέτριο πυρέξ 
και προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170ο.
Χοντροκόβουμε τα καρύδια στο μούλτι.
Χτυπάμε πολύ καλά τα αυγά με τη ζάχαρη να φουσκώσουν.
 Σε μπολ ανακατεύουμε το σιμιγδάλι, το αλεύρι, το κακάο, 
το μπέικιν, την κανέλα, το γαρύφαλο, τις βανίλιες και το αλάτι.
Προσθέτουμε στα αυγά κουταλιά-κουταλιά 
το μίγμα με τα στεγνά υλικά, 
ανακατεύοντας στην χαμηλότερη ταχύτητα.
Τέλος προσθέτουμε τα καρύδια και το σπορέλαιο.
 Αδειάζουμε το μίγμα στο πυρεξ 
και ψήνουμε το γλυκό για 40 λεπτά περίπου. 
 Το αποσύρουμε από το φούρνο και το αφήνουμε να κρυώσει.
 Βράζουμε τη ζάχαρη, το νερό και το χυμό λεμονιού για 5 λεπτά.
Σβήνουμε τη φωτιά και προσθέτουμε το κίτρο.
Κόβουμε το γλυκό και το περιχύνουμε
σιγά-σιγά με το ζεστό σιρόπι.
 Αφήνουμε να απορροφήσει όλο το σιρόπι και απολαμβάνουμε! 
Γίνεται πολύ αφράτο και καθόλου λιγωτικό! 
Δοκιμάστε το!

9 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Μπέτυ!!!!!!!!! Είδα Νάξος και ήρθα!!! Αγαπημένη '' Νάξος '' μιας και είναι η γιαγιά μου από εκεί και περνάω όλα τα καλοκαίρια μου, εκεί και την λατρεύω, δεν μπορούσα φυσικά να μην ξέρω το κίτρον και τα γλυκά της... αγαπώ την καρυδόπιτα ιδιαίτερα... η γιαγιά μου που μας την φτιάχνει την κάνει με 4 αυγά.. Τέλεια!!!!!!!! Μπράβο!!!!!!
    Καλή εβδομάδα και πολύ μου άρεσε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα eleni!

    Κι εγώ στην Νάξο πέρασα όλα τα παιδικά και εφηβικά μου καλοκαίρια (καταγωγή και από τους δυο γονείς) και την λατρεύω!
    Αν και δυστυχώς έχω χρόνια να πάω, δεν χάνω ευκαιρία να την παινέψω και να την διαφημίσω!

    Την συνταγή αυτή μου την έδωσε μια θεία μου (πολύ καλή μαγείρισσα) όμως σημείωσα την παρατήρησή σου για λιγότερα αυγά και θα την υλοποιήσω την επόμενη φορά!

    Ευχαριστώ πολύ και καλή βδομάδα σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλησπέρα καλώς σε βρήκα μοιάζει τόσο αρωματικό και ευγεστο θα το κάνω σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα ε.μ.!

    Είναι πράγματι γευστικότατο και πολύ μυρωδάτο, δοκίμασέ το και περιμένω την γνώμη σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρόνια πολλά Μπέτυ μου, και του χρόνου με υγεία!
    Εγώ πάλι το κίτρο Νάξου δεν το ήξερα, λες να το βρω πουθενά στην Αθήνα??
    Φιλάκια, καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ελενάκι μου καλησπέρα!

    Ψάχνω για να απαντήσω στην ερώτησή σου, μόλις μάθω θα σε ενημερώσω ~ αλλά ακόμα κι αν δεν υπάρχει στην Αθήνα, ο πρώτος συγγενής που θα κατέβει στην Νάξο θα μου φέρει ένα μπουκάλι για σένα!

    Φιλάκια και καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γειά σου Μπετυ.

    Το ποτό κίτρο Νάξου δεν το ήξερα.
    Ωραία η συνταγή σου και σίγουρα το ποτό στο σιρόπι του δίνει ωραία γεύση. Θα το έχω υπόψη να το πετύχω πάντως πουθενά.

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θα εχει σιγουρα άλλη γεύση και άρωμα από το ποτάκι αυτό! Ισως κάτω στο κέντρο, στο παντοπωλείο Μεσογειακής Διατροφής ή τα συναφή καταστήματα ..να υπάρχει! Θα το έχω στο μυαλό μου!
    Καλή εβδομάδα Μπέτυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μοσχομυρισε Μπετουλα!! Και μαι που εγω δεν ειμαι απο Ναξο, και δεν ξερω το κιτρο Ναξου, θα ηθελα μπουκιτσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...